1. Restaurantprofiel
  2. Rihanna bij The Butcher
Rihanna bij The Butcher

Rihanna bij The Butcher

Het is een zonnige dag als we een afspraak hebben met David Sesti, general manager van The Butcher. David, nu 3,5 jaar werkzaam voor het bedrijf en afkomstig uit Italië, neemt plaats op het bankje voor de zaak, waar een grote koe ondersteboven in de etalage hangt. Weet je meteen wat hier verkocht wordt. "Ga je dit gesprek opnemen? Echt?" vraagt hij in het Engels met een uiterst charmant Italiaans accent. David vertelt dat de zaak nu precies 4 jaar open is, er uitbreiding in de rest van Europa aan zit te komen en dat er in september een Butcher Social Club in de Shell Toren wordt geopend – world domination dus. Niet zo gek ook, het moederbedrijf van The Butcher is The Entourage Group, ook verantwoordelijk voor onder andere MOMO, IZAKAYA, THE DUCHESS en MR PORTER. Ze weten wat ze doen dus.

Deliveroo

"Straight food, but no junk food." Dat zijn de burgers van The Butcher. Gemaakt van de beste ingrediënten (angus aberdeen uit Schotland), altijd verse groente en het beste brood, geleverd door een geheime leverancier. "Burgers are booming" zegt hij terecht, overal in Amsterdam plopt de ene na de andere burgerbar uit de grond. Waarom moeten we dan toch voor The Butcher blijven kiezen? "Bij ons krijg je een totaalervaring, van interieur tot branding en het oog voor detail, alles klopt. En de burgers zijn gewoon echt heel goed." Vindt de Amsterdammer trouwens ook, The Butcher staat steevast bovenaan in de lijstjes van plekken waar besteld wordt.

Deliveroo

En niet alleen de Amsterdammer, maar ook Rihanna. En Drake. En bokslegende Floyd Mayweather, die laatst nog met zijn gehele entourage in de zaak stond. "Maar goed, we zijn natuurlijk niet alleen een burgerbar" zegt hij op mysterieuze toon. Hij kijkt nog eens naar de iPhone die tussen ons in ligt, "wordt dit nog steeds opgenomen?" Of we even 'off the record' mogen. Maar natuurlijk. Het enige dat hij on the record wil zeggen is dat er een speakeasy bar in hetzelfde pand zit. Je weet wel, zo'n geheime bar waar je alleen binnenkomt met een wachtwoord. "But I really can't talk about it" lacht hij. Oke, oke.

Deliveroo

Maar die burgers, daar kan hij wel over praten. Die zijn zoals gezegd van hemelse kwaliteit, en ook al is een burger een zwaardere maaltijd, je hebt niet zo'n vervelend vol gevoel na afloop, "dan weet je dus dat je kwalitatief hoogwaardig hebt gegeten." Wie via Deliveroo een burger besteld krijgt de ervaring van de zaak (casual, vriendelijk, mooi, hoogwaardig) ook thuis. Door de verpakking bijvoorbeeld, door de logo's, en natuurlijk door die burger. Zelf eet hij nog steeds minstens drie keer per week een burger, en dan vooral de Butcher with Cheese.

Wat goed genoeg is voor Rihanna, is goed genoeg voor ons. En wie David eens in de zaak ziet lopen moet maar even goed in zijn grote blauwe ogen kijken en heel lief vragen of hij, off the record, meer wil vertellen over die speakeasy. Want dat lijkt ons in alle mysterie een perfecte plek voor een after-burger-drink.

Bestel de "booming burgers" hier!

Tekst: Liesbeth Rasker

Fotografie: Annemarie Dekker

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application