1. Maaltijden-inspiraties
  2. Vegetarisch restaurant? Deze gezonde lunches geven je lichaam alles wat het nodig heeft!
Vegetarisch Restaurant - 5 Salades Boordevol Gezonde Voedingsstoffen

Vegetarisch restaurant? Deze gezonde lunches geven je lichaam alles wat het nodig heeft!

Om optimaal te kunnen functioneren heeft ons lichaam nood aan verschillende gezonde voedingsstoffen. Denk maar aan proteïnen, eiwitten, calcium, ijzer en vitamines. Om genoeg van al deze belangrijke stoffen binnen te krijgen is het belangrijk om gezond en gevarieerd te eten. Ben je vegetariër of ben je op zoek naar een goed vegetarisch restaurant? Dan zijn deze 5 gezonde lunches een goede keuze. 

1. Gezonde vetten - Green Vegan Salad

A post shared by Fifty Fifty (@fiftyfifty073) on

Vetten zijn naast koolhydraten onze grootste energieleveranciers. Maar je moet wel opletten dat je zoveel mogelijk voor enkelvoudige onverzadigde vetzuren kiest. Deze gezonde vetzuren zorgen ervoor dat de slechte cholesterol in je lichaam afneemt. Avocado's zitten boordevol gezonde vetten en ze zijn ook erg lekker. De ideale vrucht om toe te voegen aan een slaatje. En zo denken ook de chefs van Fifty Fifty Taco's and Salads hierover. De Green Vegan Salad is een heerlijke groene salade met linzen, erwten, hummus en lekker veel avocado.

2. Zink - Taleggio & Pompoenpitten Pesto

 

Veel mensen hebben een tekort aan zink en dit kan gevaarlijk zijn. Zink heb je nodig om je immuunsysteem sterk te houden en bij een tekort aan zink kun je last krijgen van haarverlies en andere kwalen. De oplossing voor dit probleem zijn pompoenpitjes! Deze nuttige zaden hebben een hoog gehalte aan zink en je kan ze gemakkelijk verwerken in bijvoorbeeld een pasta of een salade. Bij Blender kun je een broodje bestellen met taleggio en pompoenpittenpesto. Heel gezond en super lekker!

3. Vitamine C - Supergreens 

 

Een van de belangrijkste vitamines die we nodig hebben is vitamine C. Deze vitamine zorgt voor gezonde botten, tanden, bloedvaten, huid en nog veel meer. Je zou het misschien niet meteen verwachten maar bloemkool zit boordevol vitamine C en dat geldt ook voor zijn broertje broccoli. En omdat het ook vooral lekker moet zijn kwamen wij uit bij de Supergreens van The Happiness Cafe. Deze vegetarische super salade bestaat uit quinoa, gemarineerde bloemkoolrijst, gestoomde broccoli, gemarineerde boerenkool, gegrilde zoete aardappel, avocado, bolletje huisgemaakte hummus en een sesam-soja vinaigrette. 

4. Eiwitten - Eat the Rainbow Salade

 

Als vegetariër moet je zorgen dat je je eiwitten uit andere bronnen haalt dan vlees. Een goed alternatief zijn zaden en noten zoals walnoten, hazelnoten, sesamzaad en lijnzaad. Ze geven je salade een lekkere crunch en je hebt meteen extra gezonde voedingsstoffen binnen. Onze favoriete salade met zaden en noten is de Eat the Rainbow Salade van Happy Earth. Deze kleurrijke salade wordt bereid met sla, regenboog veggies, seizoensfruit, avocado en zaden en noten met een balsamicodressing.

5. Antioxidanten - Gekke Geit

A post shared by Vet Gezond (@vetgezond) on

 

Tomaten en komkommers zitten boordevol antioxidanten die je lichaam beschermen tegen allerlei ziektes. Je kan er dus maar beter genoeg van eten. De Gekke Geit van Vet Gezond is een vegetarische salade die je hierbij kan helpen. Er zit niet alleen komkommer en tomaat in maar ook geitenkaas, pesto dressing, rode ui, penne en een mix van pitten. Erg lekker!

Zet deze salades regelmatig op het menu en je lichaam zal je dankbaar zijn. Bovendien zijn ze ook ontzettend lekker. Ga snel naar Deliveroo en geef je bestelling door!

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application