1. Maaltijden-inspiraties
  2. Elke dag is een fruitdag met deze onweerstaanbare gerechten met fruit!
Een Fruitdag? Eet Eenvoudig Meer Fruit Met Deze Tips

Elke dag is een fruitdag met deze onweerstaanbare gerechten met fruit!

Als je een druk leven leidt is het niet altijd gemakkelijk om genoeg stukken fruit op het menu te zetten. Want voor al dat snijwerk heb je niet altijd tijd. Toch is het belangrijk om elke dag voldoende fruit te eten. Sommige mensen lassen zelfs een fruitdag in waarop ze enkel en alleen fruit eten. Maar zo moeilijk hoef je het jezelf natuurlijk niet te maken. Je kan al beginnen met fruit toe te voegen aan het ontbijt en als tussendoortje kiezen voor een banaan in plaats van een stuk chocolade. Door middel van de volgende tips kun je eenvoudig meer fruit toevoegen aan je eetpatroon. 

1. Fruit Juice 

Een sapje dat boordevol fruit zit, is een ideale manier om je dag te starten. Het is handig voor onderweg en in zo'n sapje zitten vaak verschillende stukken fruit. Op die manier heb je meteen een grote portie binnen. Heb je geen tijd om hier zelf mee aan de slag te gaan? Dan ga je toch gewoon even langs bij Vitaminstore Oostpoort. Hier kun je sappen met alle mogelijke ingrediënten bestellen. Kies je voor een sap met enkel fruit of voor een mix van fruit en groente? De keuze ligt helemaal bij jou. 

2. BIO Granola

Als je voldoende fruit op een dag wilt binnenkrijgen, is het belangrijk dat je begint bij je ontbijt. Voeg standaard enkele stukken fruit toe aan je ontbijt en je bent al goed op weg. Bij Caffè Almondo kun je bijvoorbeeld een lekker en gezond ontbijt bestellen met bio granola. De granola wordt vermengd met yoghurt, vers fruit, walnoot, honing, cranberry's en kaneel. Deze combinatie is echt goddelijk en het is ook nog eens erg voedzaam!

3. Smoothie Bowl

A post shared by Boris Batjuchin (@bbatjuch) on

Hou je van granola, maar ook van een smoothie? Waarom zou je de twee dan niet met elkaar combineren? Bij Anne&Max is dat mogelijk! De Smoothie Bowl is een ontbijt op basis van een smoothie en granola met vers fruit. De smoothie wordt gemaakt met kokosmelk en tropisch fruit. Aan fruit is er in dit ontbijt dus zeker geen gebrek. En als je eenmaal zo'n heerlijk ontbijt geproefd hebt, wil je nooit meer wat anders!

4. Bananenbrood blauwe bessen

A post shared by Darren den Boer (@darrendoes) on

Ook als tussendoortje kun je kiezen voor fruit in plaats van een ongezonde snack. Het is niet nodig om voor een saaie appel of banaan te kiezen. Wat dacht je van een vers gebakken bananenbrood met blauwe bessen? Dat klinkt al meteen een stuk smakelijker. Deze fruitige snack kun je bestellen bij SUE. Over suiker en andere ongezonde toevoegingen hoef je je bij SUE geen zorgen te maken. Het bananenbrood wordt gemaakt zonder suiker, gluten en lactose. 

5. Tosti Geitenkaas met dadels

A post shared by Puur Pien (@puur_pien) on

Niet alleen bij het ontbijt kun je eenvoudig fruit toevoegen, ook bij de lunch is dit mogelijk. Bij Puur Pien kun je genieten van een heerlijke tosti met geitenkaas en dadels. Daarnaast heb je nog andere varianten met banaan en vijgen. 

Fruit kan je op heel veel manieren eten en deze tips maken het je ongetwijfeld al een stuk makkelijker. Kijk snel op Deliveroo voor nog meer gerechten met fruit.

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application