1. Food-trends
Leg je eigen klantenbestand aan met Virtual Brands

  • Leestijd: 4 min

Met een Virtual Brand kun je je eigen keuken en hulpmiddelen gebruiken om je klanten een ander menu voor te zetten. Zo genereer je extra inkomsten voor je restaurant. Het doet er niet toe wat je momenteel op je menu hebt staan; er zijn talloze gezonde opties, die je in dezelfde keuken kunt bereiden. Hier zijn vier voorbeelden die laten zien hoe Virtual Brands gebruikt kunnen worden om in 2019 het stijgende aantal gezondheidsbewuste klanten te bedienen.

Grain bowls

Deze graangerechten barsten van de gezonde ingrediënten en zijn favoriet bij zowel fitnessfanaten als kantoorpersoneel, ook in 2019. Zie het als een salade, alleen zijn alle groenten vervangen door granen. De basis kan bestaan uit rijst, quinoa, gerst en gierst, populaire bestanddelen in tal van keukens. Geef er een Mexicaanse draai aan en je hebt een 'burrito bowl'; combineer rijst en specerijen voor een oosters tintje, of ga op de Griekse toer met feta en quinoa.

Poké bowls

Een cadeautje van Hawaï voor de rest van de wereld, verspreid via Instagram. Of het nu de verse ingrediënten zijn, of de levendige kleuren, men kan er maar niet genoeg krijgen. Een poké bowl (uitgesproken als: po-kee bool) bestaat uit blokjes rauwe vis en groenten op een bedje van rijst. Het is heel gemakkelijk te maken, dus geen wonder dat dit gerecht steeds vaker op het menu staat. Je hebt alleen een rijstkoker nodig, de overige ingrediënten zijn vers.

Het goed draaiende Soups & Salads in Leiden creëerde het virtuele merk 'Poke Bowls' om te profiteren van de groeiende trend, en een nieuw slag klanten te trekken.

Deliveroo

Vegetarische en vegan alternatieven

Of je nu op zoek bent naar een lasagne bolognese of een hamburger, tegenwoordig is er voor bijna elk gerecht een vleesloos alternatief. Hoewel het niet nieuw is om een paar vleesloze opties op het menu te zetten, zien we dat steeds meer restaurants volledig vegetarische of veganistische menu's aanbieden. Ook jij kunt je voordeel doen met deze trend en een nieuw publiek aanboren door op Deliveroo een virtueel merk te creëren dat vleesloos is.

Las Vegan creëerde 'Vegan Burger Brothers' een virtueel merk dat traditionele favorieten vertaalt naar plantaardige alternatieven. Dit is hun populaire gerecht 'Royal Melt'.

Deliveroo

Salades

Steeds vaker laat men supermarktsalades links liggen. Tegenwoordig wil de klant vooral verse maaltijden, en salades zijn geen uitzondering. Op de meeste menu's zijn salades al als bijgerecht te vinden, je kunt er dus gemakkelijk een hoofdgerecht van maken door het aantal mogelijkheden rondom de drie hoofdingrediënten - groenten, proteïnen en dressing - uit te bouwen. Geef klanten ook de kans hun eigen salade samen te stellen door een menu te maken met een aantal basisopties en modifiers.

Het Haarlemse restaurant Rubens Burger creëert onder de naam 'Baksla' uiteenlopende salades van hun hoogwaardige producten.

Deliveroo

Wil je ook meedoen? Als we je moeten helpen een nieuw virtueel merk te creëren, stuur dan een e-mail naar "restaurants@deliveroo.nl"

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application