1. Food-trends
  2. Je doelgroep bereiken via Deliveroo
Je doelgroep bereiken via Deliveroo

Je doelgroep bereiken via Deliveroo

Bij Deliveroo is een wereld te ontdekken voor klanten. Of dat nou nieuwe restaurants zijn, 'virtual brands' of toch die oude favoriet waar de klant lang niet meer bij heeft besteld. Miljoenen klanten bezoeken wekelijks onze app, en zien wereldwijd een selectie van meer dan 50.000 restaurants. Voor de Deliveroo-klanten die je al bediende willen we het nog gemakkelijker maken om jouw restaurant te vinden. En voor nieuwe klanten waarvan we denken dat ze graag bij jouw restaurant willen bestellen, zorgen we dat ze je restaurant sneller zien in onze app.

Hoe jouw restaurant bij potentiële klanten verschijnt, is een van de meest effectieve marketingtools voor jouw verkoop bij Deliveroo. En dit gaat nog een stuk doelgerichter worden.

Vanaf 13/02, zien klanten een meer gepersonaliseerd restaurant overzicht op Deliveroo. Dit zal variëren per gebruiker. De favorieten en de restaurants waar de klant mogelijk sneller van zal bestellen staan hoger in de lijst met opties.

Wat betekent dit voor jouw restaurant?

Het doel van deze personalisatie is om jouw restaurant effectiever te richten op klanten die sneller bij jou zullen bestellen.

Doordat we testen en ontwikkelen, zal de volgorde op het platform nog efficiënter worden. Elk overzicht dat de klant zal zien is gebaseerd op wat wij weten dat ze waarschijnlijk zullen bestellen, op dat moment van de dag.

Welke factoren worden meegenomen in het doelgericht bereiken van Deliveroo klanten?

We testen en leren terwijl we deze personalisatie ontwikkelen. Terwijl het algoritme leert tijdens de komende weken, zal de volgorde op het platform effectiever worden om zo de klanten te bereiken die het meest waarschijnlijk bij je zullen bestellen. Zeker de klanten die al eens in het verleden bij je hebben besteld. Binnenkort zorgen we ervoor dat we jouw meest waardevolle klanten bereiken, op elk moment van de dag, en zal het nieuwe klanten aantrekken die het meest waarschijnlijk bij jou zullen bestellen.

De personalisatie zal hand in hand werken met andere factoren, zoals de geschatte bezorgtijd, of jouw restaurant gebruik maakt van fotografie, ratings, prijs indicaties en eventuele kortingen die je aanbiedt via de online marketingtool Marketeer.

We houden dit nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat deze nieuwe in-app marketing aanpak betekent dat jouw bestaande klantenbestand blijft genieten van jouw restaurant en dat de gerechten die jij aanbiedt nog beter zichtbaar wordt voor nieuwe klanten, die jullie specifieke gerechten waarschijnlijk zullen waarderen.

Als je vragen hebt, neem dan gerust contact op met je Account Manager.

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application