1. Food-trends
  2. Geen energie maar wel gym time? Eten = voorbereiden (ja echt!)
Geen energie maar wel gym time? Eten=voorbereiden (ja echt!)

Geen energie maar wel gym time? Eten = voorbereiden (ja echt!)

'Veel pasta eten, dat doen topsporters ook altijd!' is dat je nog best wel eens voorbij hoort komen. Maar is dat echt zo? Kan je voor een sessie in de sportschool het beste een bordje pasta naar binnen werken om optimaal te presteren? En moeten we a la de echte fitbonken ook massaal aan de kip met rijst? Er valt nog best wat te leren op het gebied van voeding en sporten. Wij hebben er ons eens in verdiept, en delen onze tips graag met jou.

1. Eet genoeg van tevoren

Misschien wel de allerbelangrijkste tip: eet minimaal een uur/twee uur van tevoren een goede maaltijd voor je gaat sporten. Dit zorgt voor voldoende energie. Eet je een halfuurtje voor je begint aan die zware kickbokstraining, kan je er geld op inzetten dat je steek gaat krijgen en zelf het gevoel hebt dat je het niet binnen gaat houden.

Deliveroo

2. Eiwitten

Kip, een ei, vis, kaas. Allemaal hebben ze een ding gemeen: juist, veel eiwitten. En waarom zou je dat willen? Het eten van eiwitten is TOP wanneer je werkt aan grotere spierbundels én het helpt je beter presteren tijdens het sporten. Een eiwitshake is natuurlijk helemaal een makkelijke manier om alles snel binnen te krijgen. Ook zijn jouw vermoeide spieren zeer blij met eiwitten, die ze sneller helpen herstellen. Win win.

3. Haast haast haast

Wanneer je het niet voor elkaar krijgt om een goede maaltijd een/twee uur van tevoren te eten, kun je beter gaan voor een kleine maaltijd. Een smoothie, een bakje havermout of fruit is helemaal prima hiervoor! Dus duik aan het einde van jouw werkdag even de koelkast in en dan weet je zeker dat je kunt knallen in de sportschool.

Deliveroo

4. Superfoods, ja echt

Wellicht kun je dit woord niet meer aanhoren, maar chiazaad is een enorm goede energiebooster. Wat scheelt, je kunt het makkelijk door salades, yoghurt of granen gooien en de smaak niet is niet heel aanwezig.

Deliveroo

5. It's sad, but it's true

Als je op de agenda van vandaag hebt staan om jezelf naar de gym te slepen, kun je echt even beter die chipjes en borrelhapjes vermijden op terras. Niet alleen omdat het natuurlijk niet helpt bij je #summerbody, maar ook omdat vet eten je lichaam moe maakt én uitdroogt. Zoals we al zeiden, sad, but true.

6. Yes yes! KOFFIE

Als laatste, eindelijk een tip waar we echt blij van worden. Een kopje koffie voor het sporten is gewoon prima! De cafeïne zorgt ervoor dat je meer uithoudingsvermogen hebt en je spieren minder snel moe worden. Let's gooo cafeïneboost.

Deliveroo

Het doel is natuurlijk dat je ook echt verschil gaat merken wanneer je anders gaat eten rondom jouw training. Maar, geduld is een schone zaak. Niet elke tip hoeft per se bij jou aan te slaan. Een beetje experimenteren zorgt ervoor dat je er vanzelf achter komt wat het beste voor jou werkt! Let the fit life begin!

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application