1. Food-trends
  2. Blue Monday? Happy Monday!
Blue Monday? Happy Monday!

Blue Monday? Happy Monday!

Bllluuugggh, de minst gezellige dag van het jaar. Blue Monday. Goede voornemens mislukt, alle vakanties zijn ver weg, het is donker, nat en koud. En… het is maandag. Mogen we in bed blijven?

Maar geen paniek, wij tackelen deze Blue Monday. Van dit eten word je vrolijk! Goed voor je brein, je wordt er relaxed van en bevat allerlei voedingsstoffen waardoor jij je binnen no-time weer kiplekker voelt.

  1. Avocado

Avocado zit boordevol serotonine. Dit is een stof die invloed heeft op het geheugen, stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, seksuele activiteit en eetlust. Daarnaast is avocado goed voor je haar en huid. Looking good, feeling avo-fantastic.

Deliveroo

2. Bosvruchten

In blauwe bessen, bramen en frambozen zitten allerlei voedingsstoffen die goed zijn tegen depressie en stress.

3. Tomaat

Wie kent de bekende uitspraak "Word gelukkig, eet een tomaat" niet? Uit onderzoek blijkt dat tomaten de kans op depressie met 20% verkleint. Pasta bolo, tomatensoep en een caprese salade. Here we come!

4. Kip

Kip zit vol vitamine B12. Vitamine B12 is goed voor je geheugen. Een tekort kan zorgen voor vermoeidheid, hoofdpijn, gebrek aan eetlust en op den duur tintelingen in handen en voeten. Kom maar doorrrr met die kippetjes!

Deliveroo

5. Snijbiet

Bietjes voor grietjes. Rijk aan magnesium, is deze bladgroente vooral gunstig voor vrouwen door hen te helpen de stress beter te beheersen, de kwaliteit van de slaap te verbeteren en de symptomen van PMS te verlichten.

6. Pure chocolade

Wij zeggen altijd ja (!) tegen chocola. Pure chocolade heeft een hoog gehalte aan magnesium, wat helpt bij het verminderen van angst en het kalmeren van spieren. Daarnaast zit er in dit donkere stukje geluk ook een stofje dat in de hersenen aangemaakt wordt wanneer je verliefd bent. Je eet dus liefde. Soort van. Ook leuk voor Valentijnsdag. ;)

7.  Bloemkool

Bloemkool zit vol met vitamine B6 en foliumzuur. Je lichaam gebruikt dit neurotransmitters, zoals serotonine en dopamine, aan te maken. Dit is van positieve invloed op je stemming, geheugen, libido en meer. Zeg je nee, krijg je er twee!

Deliveroo

8. Griekse yoghurt

Deze yoghurt zit boordevol probiotica die helpen bij het verbeteren van de stemming en het immuunsysteem. Goed begin van de (maan)dag dus.

9. Walnoten

Beschouwd als een ideale snack voor het verbeteren van de stemming. Walnoten zitten vol met B-vitaminen. Deze helpen bij het in balans houden van de stemming, het bestrijden van vermoeidheid, angst, stress, spanning en prikkelbaarheid. Bovendien zijn walnoten rijk aan Omega 3 vetzuren die de hersenen helpen goed te functioneren en depressies tegen te gaan.

Dus: Griekse yoghurt met bosvruchten en walnoten als ontbijt vandaag!

10. Zalm

Hoog in Omega 3s, deze vette vis helpt stemmingen te stabiliseren, depressie te verminderen en geheugen en focus te verbeteren.

Geen zin om naar buiten te gaan op deze Blue Monday? Haal dit geluk in huis!

Deliveroo

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application